Hittar man rätt vill man stanna för alltid.

Hittar man rätt vill man stanna för alltid.

Christopher har arbetat hos oss i 10 år och vi hoppas på (minst) 10 till. Hör hans historia här!

Hur har din resa sett ut på Trimma?

Min resa på Trimma började som kundansvarig säljare 2012. Som kundansvarig säljare på Trimma så ansvarar du över hela försäljningsprocessen från första kontakt med blivande kunder till avslut och sedan kundvård. När jag började på Trimma var vi 24 anställda och hade ca 80 kunder utspridda i landet, idag är vi 75 anställda och har 400 kunder vilket såklart har varit en fantastisk resa, en resa som jag ser fram emot att fortsätta vara en del av. Vi jobbar med alla typer av branscher vilket är otroligt lärorikt. Jag fick även tidigt ta ett stort eget ansvar för att nå mina egna och företagets övergripande mål.

Från 2018 har jag varit en del av ledningsgruppen som försäljningschef och sedan 2021 även marknadschef. Att träffa nya och blivande kunder, varit med och utvecklat affären i stort, skapat nya partnerskap, och fått möjligheten att bygga upp ett fantastiskt säljteam har fantastiskt roligt. 

Vad är du mest stolt över under din tid på Trimma?

Att ha fått vara en central del i Trimmas tillväxt och kunnat bidra med mina styrkor samt att ha fått möjligheten att kunna påverka den resa vi gjort tillsammans under dessa år. 

Hur kommer det sig att du varit kvar under 10 år?

Från dag 1 så har jag varit imponerad över den kultur som är på Trimma. Vi har otroligt kul på och utanför jobbet, vi siktar högt och har ambitiösa mål och behöver man stöd finns det många kollegor som gärna ställer upp. Att jobba med långsiktiga relationer och att ha dialoger med kunder som jag jobbat med i 10 år har varit en fröjd, samtidigt som det alltid är både trevligt och spännande när man träffar en potentiell ny kund för första gången. Allt eftersom bolaget har vuxit så har det givetvis lett till nya kunder och relationer, men även nya utmaningar och möjligheter, men framförallt har det också lett till flertalet nya kollegor. Mina kollegor är fantastiska och är också en stor del till att jag varit kvar på Trimma och att vi har haft den utveckling som vi har haft de senaste 10 åren. 

Baserat på din erfarenhet, hur nyttjar man INSIKT och belsutsstöd generellt på bästa sätt?

Genom att man vågar decentralisera informationsprocesser och gör kritisk information tillgänglig för alla i syfte att bedriva verksamheten på ett bättre sätt och att ta bättre beslut underbyggda på fakta och rätt data.

Vad har varit roligast på Trimma?

Det är mycket som är roligt på Trimma och som jag nämnt ovan har vi otroligt kul både på och utanför jobbet. För min egen del så har det också varit häftigt att i min roll kunnat påverka bolagets framgång och utveckling, när vi gjort mer affärer har det lett till fler kollegor vilket är och har varit otroligt kul. 

Vilket är ditt bästa minne?

Första affären är såklart någonting man aldrig glömmer, utöver själva arbetet så har jag alldeles för många bra händelser som hänt under åren för att välja ut ett enskilt minne. 

Läs mer

Lön och personal

Hur gör man egentligen en bra lönebudget? Att budgetera lön är alltid en utmaning men som tur är har vi väldigt mycket erfarenhet i området. Därför har vi valt att samla några av våra erfarenheter i en artikel.

Nytt samarbete: Elecosoft

Trimma och Elecosoft erbjuder nu en integrerad lösning för kalkylering och projektuppföljning för att möte det ökade behovet inom bygg- och installationsbranschen.

Kan machine learning skapa träffsäkrare analyser?

Machine learnings användningsområden och frekvens ökat avsevärt under det senaste decenniet . Men kan tekniken nyttjas för att skapa träffsäkrare analyser?

Det är dags att ta din verksamhet till nya nivåer.

Boka en personlig presentation

Fyll i formuläret nedan så återkommer vi för att bestämma en passande tid. Under en demo visar vi hur våra kunder får nytta av våra produkter.